top of page

Retningslinjer og Policy for Berget Entreprenør As

1. Generelt

Berget Entreprenør er forpliktet til å følge alle gjeldende lover og forskrifter i Norge, inkludert Plan- og bygningsloven, Arbeidsmiljøloven, Byggherreforskriften og andre relevante standarder for bygg- og anleggsvirksomhet.

2. Helse, Miljø og Sikkerhet (HMS)

  • Vi jobber aktivt for å sikre trygge arbeidsforhold for våre ansatte, samarbeidspartnere og kunder.

  • Alle våre prosjekter følger gjeldende HMS-krav, inkludert utarbeidelse av SHA-planer (Sikkerhet, Helse og Arbeidsmiljø) der det er påkrevd.

  • Alle ansatte og innleide arbeidere skal ha gyldig HMS-kort synlig på arbeidsplassen.

  • Vi har nulltoleranse for brudd på sikkerhetsrutiner og sørger for at alt verneutstyr brukes korrekt.

3. Kvalitet og Standarder

  • Vi følger Norsk Standard (NS 8405, NS 8410 og NS 3420) i våre kontrakter og byggeprosjekter.

  • Alle prosjekter gjennomføres i tråd med offentlige forskrifter og kvalitetskrav for å sikre langvarige og holdbare løsninger.

  • Vi benytter kun godkjente materialer og metoder som oppfyller kravene i Teknisk forskrift (TEK17).

4. Personvern og Informasjonsbehandling

  • Vi behandler kundedata i samsvar med GDPR (Personvernforordningen) og norsk lovgivning.

  • Personopplysninger lagres kun i den perioden det er nødvendig for oppdragets gjennomføring og fakturering.

  • Vi deler ikke kundedata med tredjeparter uten samtykke.

5. Etiske Retningslinjer

  • Vi driver vår virksomhet med høy integritet og respekt for kunder, samarbeidspartnere og ansatte.

  • Vi tolererer ikke korrupsjon, bestikkelser eller uetisk forretningspraksis.

  • Vi forplikter oss til å være en ansvarlig aktør som bidrar til bærekraftige løsninger innen bygg og anlegg.

6. Ansvarsfraskrivelse

  • Berget Entreprenør påtar seg ansvar for korrekt utførelse av arbeid i henhold til inngåtte kontrakter, men er ikke ansvarlig for feil eller mangler som oppstår på grunn av mangelfullt grunnarbeid utført av tredjepart eller forhold utenfor vår kontroll (for eksempel ekstremvær).

  • Eventuelle reklamasjoner må meldes skriftlig innen avtalefestet frist.

7. Samarbeid og Underleverandører

  • Vi sikrer at alle underleverandører oppfyller samme standarder for kvalitet og HMS som oss.

  • Vi foretrekker samarbeidspartnere med nødvendige godkjenninger og dokumenterte referanser.

8. Endringer i Policy

  • Vi forbeholder oss retten til å oppdatere våre retningslinjer for å reflektere endringer i lovgivning eller bransjestandarder.

Kontakt oss

Har du spørsmål om våre retningslinjer? Ta kontakt

bottom of page